OSLO OPEN (1998)

Videoklipp / Videoclip

«Kunstcatering ANS» hadde under Oslo Open 1998 en installasjon på bussene som fraktet publikum rundt mellom kunstatelierene. Installasjonen besto av en video på bussens innebygde monitor, samt buttons, som publikum kunne få med seg. Arbeidet hadde et naivt og humoristisk uttrykk.

På instruksjonsvideoen ønskes alle velkommen av en «vertinne» som oppfordrer alle til å ta en button, samtidig med at hun demonstrerer hvordan den festes på jakken. «Vertinnens» litt stive smil og vår oppfordring om å elske kunst er kanskje litt vel unyansert og enkelt. Jakkemerket er ofte brukt som identitetsfaktor, man står inne for det budskapet merket inneholder.

«Våre merker uttrykker en kjærlighetserklæring til kunst, og vi oppfordrer Oslo Open's publikum til å ta stilling til sitt forhold til kunst». Arbeidet hadde et naivt og humoristisk uttrykk.

Et Kunstcatering ANS-prosjekt. Ansvarlige: Synne Røbekk, Trine Wester og Anneke von der Fehr.


During the Oslo Open in 1998 there where buses between the different venues. «Kunstcatering ANS» screened a video and distributed buttons on the buses. The installation was naive as well as humorous.

The video hostess wishes everybody welcome and urges the onlookers to grab a button and demonstrates how to fasten it. The hostess’ detached behavior and our call to «Love Art» may be considered a bit simplistic, but «The button» is often used as an identifier of a personal view. The person carrying it must answer to the content of the button.

«Our buttons expresses our Love of Art and we encourage the audience of Oslo Open to consider their relation to Art».

An Art Catering LTD project. Responsible: Synne Røbekk, Trine Wester and Anneke von der Fehr.